Umman’dan Rize’ye birinci uçuş yapıldı

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
İHA

Türkiye’nin deniz üzerine dolgu yapılarak inşa edilen ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı, kendi alanında dünyada beşinci sırada yer alıyor.

Açıldığı günden bu yana yolcu yoğunluğunun yaşandığı havalimanına yurt dışından da seferler başladı.

Umman’dan birinci uçuş

Umman ülkesine ilişkin bir firma tarafından Maskat Memleketler arası Havalimanı’ndan havalanan birinci tarifeli uçak bugün saat 17.35’te Rize-Artvin Havalimanına iniş yaptı.

İniş yapan uçak su takıyla karşılandı.

Uçaktaki yolcular, Rize Vali Vekili Gülhani Ozan Sarı ve alanda bulunan şahıslar tarafından çiçeklerle karşılandı. Burada yolculara Çaykur Rizespor atkısı Rize çayı ve lokum ikram edildi.

“İşim gereği çok fazla havalimanına gittim, bu biçim bir şey yok”

Birçok havalimanına gittiğini ama Rize-Artvin Havalimanının hepsinden farklı olduğunu belirten uçağın pilotu Davut Aktaş, şu tabirleri kullandı:

Yeni bir havaalanına memleketler arası olarak seyahat yapmak bizim için gurur vericiydi. İnişte kentin o hoş imajı bizi hakikaten heyecanlandırdı. Bilhassa uçağın sağ tarafında oturan yolcular kenti görünce keyifli oldu.

İnince itfaiyenin de su ile karşılamasını herkes alkışladı. İşim gereği çok fazla havalimanına gittim, bu biçim bir şey yok. Göremezsiniz de bulamazsınız da. Havaalanı beklediğimden daha hoştu. Çok küçük butik olarak tasarlanmış.

“İndiğinizde nereye indiğinizi anladığınız ender yerlerden birisiydi”

Uçağın havalimanına inmesiyle nereye indiklerini anladıklarını tabir eden Mecit Kothan ise şunları söyledi:

Bizim için çok hoş anlardı. Esasen bu uçuşu bilhassa seçtik. Dönüş uçuşumuz Rize’ye olacaktı. Bu türlü bir ana tanıklık etmek çok hoştu. Kaptanımız da anonsunda birinci uçuş olduğundan bahsetmişti. Bunun her vakit denk gelmeyeceğini söyledi. Kameralarımızı hazırlayın dedi bizde hazırladık. İndiğimizde de horonla karşılandık. İkramlar yapıldı. Bundan evvel yaklaşık 15 ülke gezdim. Birçok havaalanı gördüm. İndiğinizde nereye indiğinizi anladığınız az yerlerden birisiydi. Rize’ye indiğimizi anlayabiliyoruz.

“Ben dahil herkes çok sevindi”

Firmanın Genel Müdürü Mohamed Ahmed Abdulla Ahmed, Havalimanına gelen herkesin çok keyifli olduğunu söz ederek, şunları söyledi:

Rize’nin yeşili ve havası bizim için çok kıymetli. Birebir vakitte Rize çayı bizim için çok pahalı bunu da bugün burada görmüş olduk. Biz de Ummanlı konuklar haricinde Rize’de ki insanları Umman’a davet ediyoruz. Dönüş uçaklarını kullanarak gelebilirler.

Çok uzun vakittir buna hazırlanıyorduk. Ben dahil herkes çok sevindi. İnanılmaz bir havalimanı. Son derece çağdaş ve içerisinde kültür barındırıyor. Herkes fotoğraf çekmek istediği için uçakta hafif bir eğim oldu.

“Umman’dan birinci sefer tarifeli uçuşumuz gerçekleşti”

Rize Vali Vekili Gülhani Ozan Sarı ise Umman’dan birinci sefer tarifeli uçuşun gerçekleştirildiğini söyleyerek, “Bugün birinci defa Rize-Artvin havalimanımız milletlerarası tarifeli ve ticari niteliğe sahip uçuşla gündeme geliyor. Umman’dan birinci defa tarifeli uçuşumuz gerçekleşti. Bundan sonra haftada iki kere tarifeli uçuşlarla havalimanımız kullanılacak. Bugün 200 yolcuyla başlayan bu ziyaretler katlanarak yükselen bir ivmeyle devam edecek. Vilayetimizin turizm açısından ülkemize yapacağımız katma bedel açısından manalı ve özel buluyoruz. Bundan sonra havalimanımız ümit ediyoruz ki birçok insanımıza hizmet eden değerli bir lokasyon manasına gelmiş bir havalimanı olmasını istek ediyoruz” dedi.

mutlu
Virüslü
Umman’dan Rize’ye birinci uçuş yapıldı

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

Giriş Yap

Samsun Gündemi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!